tiistai 19. marraskuuta 2013

Leivon leivon leipäsiä Vol. 1

Tänään on tyttöjen 3 ja 5 vuotta kerhopäivä. Heillä on kerhot peräkkäin ja kun oli ensimmäinen kerholainen saatu vietyä, niin iski hillitön halu leipoa jotain suolaista välillä. Lähinnä leipää, sämpylöitä tms. Synttäreille tehtiin kakkuja, niin nyt ei mitään sokerista, kiitos.




Tarpeita pöytään ja nopea tsekkaus suosikkikirjastani(Suomen suosituin keittokirja-Kotiruoka-) mitä niistä voisi kehitellä. Näytti siltä, että sämpylöitä tai rieskaa... Minä innostuin rieskasta, mutta Veera 5v. vei huutoäänestyksellä voiton sämpylöille ;) Ohjetta en tähän nyt laita, kun minä olen niitä leipojia, että perusohje suuntaa antamaan ja suurin osa sovelletaan sitten tilanteen ja tarpeitten mukaan sopivaksi =)

Vähän vielä kummittelee mielessä laitetaanko sämpylät paistumaan leivinuuniin, kun sekin olisi tuossa sopivasti tulilla, mutta katsotaan nyt kuinka kuumaksi sen porrautan lämmittää.


Mun yleiskone 5v. alustaa taikinan ;)
Antaahan taikinan nousta ja sillä välin leipuri pitää kaffepaussin ja vaihtaa kerholaiset kerhoon ja kerhosta pois. Palataan asiaan illemmalla. Kerron miten sämpylöiden kans kävi :)
Ostin suklaakahvin Isännälle, kun hää tykkää suklaasta ihan hirveesti! Mutta kun keitin ekat kaffet hälle, ni kommentti oli, että kauheeta, elä enää ikinä keitä tätä... Saan siis itse nautiskella suklaakaffet. Mää tykkään ;D
-Titta-

1 kommentti:

  1. Olen Leipuri Pulla, kova kiire on mulla,Joulu joutuu,Joulu joutuu...
    siksi kiire on mulla!!!!!!

    VastaaPoista

Kerro mitä tykkäsit ja jos et tykännyt, kerro sekin :)
Tai jätä viesti muuten vaan =)